Opisy kategorii kluczem do sukcesu

Opisy kategorii kluczem do sukcesu

Niewiele firm zdaje sobie sprawę, jak wielki potencjał kryje się w opisach kategorii sklepów internetowych, szczególnie tych związanych z branżą home & garden. Zazwyczaj kategorie są pomijane, ponieważ uwaga właścicieli sklepów skupia się co najwyżej na produktach, które bezpośrednio mogą zachęcić klienta do kupna. Nie jest to jednak właściwe podejście. Aby sklep internetowy mógł poprawnie funkcjonować, warto pomyśleć nie tylko o opisach produktów, ale również o profesjonalnych tekstach SEO w miejscu ich kategorii.

Opisy kategorii – dla wyszukiwarek czy klienta?

Opisy kategorii są bardzo ważne dla wyszukiwarek internetowych, ponieważ umiejętnie wplecione w tekst frazy kluczowe pomogą wyżej pozycjonować stronę, generując tym samym ruch ze strony potencjalnych klientów. Jeżeli jednak tekst kategorii będzie jedynie nieatrakcyjnym zlepkiem słów kluczowych, nie spełni swojego zadania. Tworząc opis kategorii, w pierwszej kolejności należy skupić się przede wszystkim na tym, aby był on użyteczny dla klienta, a dopiero potem dla wyszukiwarek Googla.

Jak pisać profesjonalne teksty SEO, żeby zainteresować odbiorcę?

Pisanie profesjonalnych tekstów SEO nie jest łatwe, dlatego najlepiej zostawić je doświadczonym copywriterom z agencji content marketingowej. Tekst musi być przede wszystkim atrakcyjny, użyteczny i zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dodatkowo powinien uwzględniać m.in. rodzaj odbiorcy i jego oczekiwania, dlatego pisanie opisu dla kategorii np. home & garden będzie się znacznie różniło od tekstu z branży fashion.